Just nu pågår arbete med att flisa upp och ta bort ris som tidigare legat utspritt i området. För att göra hanteringen smidigare och hålla nere kostnaderna har vi infört en ny rutin:
Från och med nu får ris och grenar endast lämnas på en plats:
Till vänster om ängen, nere vid Gräsdalen.
Observera att det har förekommit att stora mängder sten och jord blandats in i rishögarna. Detta försvårar arbetet och innebär extra kostnader för samfälligheten.
Viktigt att tänka på:
Endast ris och grenar får lämnas – inga andra typer av avfall. Om detta inte följs kan det leda till merkostnader, vilket i sin tur kan påverka årsavgifterna eller göra att möjligheten att lämna ris och grenar tas bort helt.
Tack för att du visar hänsyn och hjälper till att hålla vårt område trivsamt och välskött!