Nyheter

Ny rutin för hantering av ris grenar

Just nu pågår arbete med att flisa upp och ta bort ris som tidigare legat utspritt i området. För att göra hanteringen smidigare och hålla nere kostnaderna har vi infört en ny rutin:

Från och med nu får ris och grenar endast lämnas på en plats:

Till vänster om ängen, nere vid Gräsdalen.

Observera att det har förekommit att stora mängder sten och jord blandats in i rishögarna. Detta försvårar arbetet och innebär extra kostnader för samfälligheten.

Viktigt att tänka på:

Endast ris och grenar får lämnas – inga andra typer av avfall. Om detta inte följs kan det leda till merkostnader, vilket i sin tur kan påverka årsavgifterna eller göra att möjligheten att lämna ris och grenar tas bort helt.

Tack för att du visar hänsyn och hjälper till att hålla vårt område trivsamt och välskött!

 

Säsongstart vid poolen - kom och var med!

Nu är det äntligen dags att öppna säsongen kring poolen!

Vi träffas varje lördag kl. 10.00 och hjälps åt med arbetet. Vid 12.30 tar vi en paus för korvgrillning och fika – vi bjuder på allt!

3 maj börjar vi med att byta trall.
10 maj är det dags för en större insats när poolen ska tömmas och rengöras – då hoppas vi på extra många glada hjälpare!

Alla är varmt välkomna – oavsett ålder, erfarenhet eller hur mycket du kan hjälpa till.
Det viktigaste är att vi har roligt tillsammans och gör det vi kan!

Vi fortsätter ses varje lördag fram till den stora öppningen 14 juni.

Hoppas vi ses vid poolen!

// Pelle

Fullmakt för årsstämman

För att ha rösträtt behöver alla lagfarna ägare vara med på mötet alternativt ha med sig en fullmakt för de som inte närvarar. 

Här finns ett dokument som ni antingen kan skriva ut och ha med er på lördagens mötet. Alternativ skriva under och skicka in till  

Fullmakt < klicka här för att ladda ner dokumentet

Uppdatering: Vattenläcka åtgärdad – kontrollera era kranar

Läckan på Åkermarksvägen är nu åtgärdad och alla gator som är kopplade till pumphuset vid Byhuset har åter sommarvatten.

Vi har dock noterat att det fortfarande finns en mindre läcka i systemet. Vi ber därför alla fastighetsägare att kontrollera sina egna vattenanslutningar (ståndare/kranar) och meddela oss om ni upptäcker något avvikande eller misstänkt läckage.

Observera att Gräsdalens pumphus fortfarande inväntar reparation av tryckpumpen.

Tack för er hjälp och förståelse.

/Classe och Pierre

Uppdatering sommarvatten

Vi har nu åtgärdat en läcka på Gårdsvägen. Tyvärr visade det sig att avstängningskranen som påverkar de fyra gator som berörs av avbrottet på Åkermarksvägen inte fungerar som den ska. Denna kran kommer att repareras under senhösten.

På grund av detta har vi idag tvingats stänga ytterligare en avstängningskran, vilket innebär att även Gårdsvägen och Per Jans backe nu är utan vatten.

Reparationen av läckan på Åkermarksvägen är planerad till onsdag den 23 april av ansvarig entreprenör. När detta arbete är slutfört kommer följande gator att få tillbaka vattnet:

  • Åkermarksvägen
  • Vretsvägen
  • Krokvägen
  • Norrsjövägen

Vi hoppas att inga ytterligare läckor upptäcks när vattensystemet sätts i fullt arbetstryck igen.

Tack för er förståelse.

/Classe och Pierre